Cinta Terlarang

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Cukuplah air mata ini gugur..

Ya, kau perlu akur cinta kita cinta terlarang..

Beza kita jauh sekali janganlah lagi kau datang..

Lupakanlah aku!

Keadaan terkadang semakin buntu bila di asak bagaimanakah cara yang terbaik untuk saya menghapuskan cinta terlarang ini pada orang yang kita suka.

  • Hentikan mainan lagu yang mampu mengusik jiwa anda dan dia. Semakin ligat lagu yang di putarkan  lagi makin dekat hati anda pada si dia sungguhpun jarak anda dan dia begitu jauh.
  • Hapuskan kenangan yang lalu singkap tabir yang baru katakan jodoh anda dan si dia terhenti di situ sahaja. Cinta terlarang masih panjang kisah durinya..tegarkah anda melukai hasrat hati keluarga anda?
  • Jangan keluar bersama si dia lagi walau apa jua cara sekalipun. Sekali perjumpaan akan terdetik perjumpaan yang kedua kali dan seterusnya.
  • Bernafaslah.. bebaskanlah rasa cinta dalan diri  dan lepaskanlah dengan sepenuh..seikhlas hati.

Sapulah titisan air matamu ini adalah saat kamu tidak akan berjumpa si dia lagi redha walau sayang anda dan dia tanpa batas..biarkanlah dia pergi berdiri dan berlalu sendiri dengan bebas. Andai cinta terlarang tiada restu apa guna anda meneruskannya lagi lebih baik membawa haluan masing-masing. Moga bayang yang silam tidak akan datang dan menghimpit  jiwa lagi.

 

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

54 Responses to “Cinta Terlarang”

  1. Akuro San

    Oct 27. 2013

    perlu lebih kerap sibukkan diri dengan hal lain, dan jangan suka menyendiri. nanti kita tidak akan mudah mengingati dia lagi.

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 29. 2013

      mesti buat perkara lain…anggap jodoh tak ada.kalau dia dah berpuya a.k.a janganlah kacau dia 🙂

      Reply to this comment
  2. blogger lelaki

    Oct 27. 2013

    cinta terlarang diluar tabie harus dijauhkan terus..hu3

    Reply to this comment
  3. Mizz Aiza

    Oct 27. 2013

    aiza pernah terlibat dengan cinta terlarang.. alhamdulillah cepat sedar..

    Reply to this comment
  4. Hafizul

    Oct 27. 2013

    Hehe..ingtkan apa lah tadi..emm tak patut pun wujudnya cinta terlarang ni..huhu

    Reply to this comment
  5. Bin Muhammad

    Oct 27. 2013

    Jangan bermain dengan api kelak membakar diri! Jauhkan darinya walaupun payah…
    Biarlah menderita seketika dari sesal selamanya…

    Reply to this comment
  6. ajumohit

    Oct 27. 2013

    ya allah minta dijauhkan, skandal dgn kepunyaan org lagi bahaya kan

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 29. 2013

      ya kalau dia dah kawin biarkan sahaja. kalau belum kawin belum ada jodoh…akurlah..dapatkan ebook tu lagi bagus

      Reply to this comment
  7. Raudzah

    Oct 27. 2013

    Berat seh…..hati-hati suri..nanti makan diri k..

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 29. 2013

      sapa nak hati-hati 🙂 saya oklah..ini untuk dara teruna bila kata susah hadapi cinta terlarang

      Reply to this comment
  8. kakiblog

    Oct 28. 2013

    cinta terlarang itu dosa..tak akan bahagia punya

    Reply to this comment
  9. Dja

    Oct 28. 2013

    Usah jadi hamba yang kufur nikmat… elakkan sebelum jauh tersesat. Sesungguhnya pasangan kita adalah yg terbaik…..ceeewahh 🙂

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 29. 2013

      eh apa benarlah sis kata tu ni entri kisar tetang teruna dan dara 😉

      Reply to this comment
  10. puteri kasih

    Oct 28. 2013

    sibukkan diri dengan kerja , cinta terlarang ni lebih banyak melukakan dari membahagiakan

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 29. 2013

      ya benar baca novel atau tb ada kisah ending sedih dan tak kurang bahagia..

      Reply to this comment
  11. Zuan

    Oct 28. 2013

    cinta terlarang.. sedih bunyinya..

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 29. 2013

      kedua mesti redha dan terima dengan hati yang pedih kalau keduanya masih bujang lagi 🙂 kalau dah kawin der jangan buat hal admin marah sungguh ni he

      Reply to this comment
  12. TehR

    Oct 29. 2013

    rasa cinta untuk hidup bahagia
    kalau dah cinta terlarang, tak ada bahagianya…
    tak ada

    Reply to this comment
  13. akubiomed

    Oct 29. 2013

    Minta-minta jauhkan.

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 29. 2013

      hidup dah bahagian baik terus jalani.. jangan buat halkan. kalau cinta terhalang baik cari yang lain cari aura dengan dekatkan padaNYA..

      Reply to this comment
  14. PakarHowTo

    Oct 29. 2013

    cinta terlarang…sedapnya cuma sekali…pedihnya hingga ke mati.

    Reply to this comment
  15. mummydearie

    Oct 29. 2013

    Ada hikmatnya di sebalik semua yang berlaku. Kalau kita tahu ianya terlarang, lebih baik berundur dari meneruskan hasrat.

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 29. 2013

      lupakan cara terbaik kalau ada lain kita cari sahaja 🙂 guna ayat pengasih doa bagus

      Reply to this comment
  16. adikensem

    Oct 29. 2013

    Huhuhu bahaya betul sekarang. Kena sibukkan diri dengan kerja nih. Hehe

    Reply to this comment
  17. Anak Askar Pencen

    Oct 30. 2013

    Nafsu dalam diri ni memang tanggungjawab kita kena tundukkannya walau apa cara sekalipun. Semakin kuat keimanan seseorang itu, semakin kuat dugaan yang perlu ditempuhnya. Semoga kita dilindungi Allah dari godaan dunia.

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 30. 2013

      hati kuat kalau tak tahan mesti kawin hee..bab hubungan terlarang jangan sesekali di cuba bahaya berdosa

      Reply to this comment
  18. Myra Jay

    Oct 30. 2013

    Kadang kita turutkan kehendak diri je, yg penting cuba lupakan dan jangan buat apa2 perkara yang boleh mendekatkan/mengingatkan kita pada dia 😀

    Reply to this comment
  19. AUC

    Oct 30. 2013

    cinta terlarang, jgn pegang2 jgn pandang nanti kena tendang…

    Reply to this comment
  20. syaifuddin alias

    Oct 30. 2013

    cinta kadang2 ada yang dusta dan kalau songsang t u jgn hampiri

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 09. 2013

      songsang bahaya baik kita mudur jauh jauh nanti terjebak susah sungguh

      Reply to this comment
  21. encikarman

    Nov 01. 2013

    takyah frust sangat, kumbang bukan seekor

    Reply to this comment
  22. okje

    Nov 07. 2013

    Weyh Suri tak payah le nak mengada ngada nak cuba cinta terlarang ni…cinta halal pun ada dah depan mata ni hehe…buat menyiksa jiwa raga je

    Reply to this comment
  23. Joe

    Nov 07. 2013

    Sape pernah mengalami perkara macam nie?

    Reply to this comment
  24. wan gerrard

    Nov 07. 2013

    cinta datang dan pergi, hilang pasti ada ganti

    Reply to this comment
  25. ledibed

    Nov 08. 2013

    rajin2 mengaji.. berzikir.. insyaAllah berjaya lupakan si dia

    Reply to this comment
  26. syukur

    Apr 05. 2014

    Susah memang melupakan seseorang yang kita cintai, namun dengan u=niat yang sungguh2 pasti akan bisa.

    Reply to this comment
  27. belajar online

    Apr 16. 2014

    banyakin kerjaan ajah, yang terlarang gituh mah pasti gak enak…

    Reply to this comment
  28. Terimakasih atas artikel yang menarik ini

    Reply to this comment
  29. cinta tak pernah salah dan cinta tak pernah terlarang cuma bagaimana kita menunjukan cinta pada dunia klo cinta adalah anugrah

    Reply to this comment

Leave a Reply