Roti Putih Bukan Pitta Bread Ada Faham Adik Manis?

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Zarah : Haa.. ada darah!

Saya: Apa ini aku ok jelah apasal kau pulak yang kelam-kabut?

Zara: Tuh aku tengok belakang baju ko tembus warna merah mesti darahkan?

Saya: Erk.. yer ker? patutlah aku rasa sakit perut lain dari biasa jer. Habislah aku macam mana nak balik keluar dari pintu besar sekolah nanti mesti orang nampak baju aku ada kesan darah hu..hu..

…….. Masa rehat kami pergi koperasi sekolah untuk membeli “roti putih itu” malangnya stok sudah kehabisan……

Saya: Cikgu saya nak tanya cikgu ada bawa lebih roti pita putih tak?

tuala wanita sanita

Popular zaman 1990 gitu..

Cikgu: Ya ada, kenapa kamu nak? tapi kena tunggulah cikgu habis mengajar ok?

Saya: Aku angguuk tanpa menggeleng-geleng sambil meraup muka tanda lega di teratak hati. Dalam jiwa yang kusut berkata sabar lagi lima minit lagi habislah kelas ini nanti.

Malunya semakin menginjak diri seperti biasa waktu loceng berdering memecahkan kelekaan pelajar yang sedang menuntut ilmu menandakan waktu balik telah tiba lalu senaskah idea terhasil..

Roti pita- Pitta Bread

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

30 Responses to “Roti Putih Bukan Pitta Bread Ada Faham Adik Manis?”

  1. Anak Askar Pencen

    Oct 24. 2013

    Haha. Ingatkan cerita pasal makanan tadi. Tapi dulu, mostly orang akan segan nak sebut benda ni. Kalau beli pun, sure apek kedai tu akan tolong bungkuskan dengan kertas surat khabar. Malu takut orang nampak.

    Sekarang ni, mana ada nak segan-segan. Time period kemain happy macam dalam iklan Kotex tu.

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 25. 2013

      ya beza situasi dahulu dengan sekarang sebab masa kini perkara itu sudah di anggap terbuka 😉

      malu memag tak boleh lari dari sifat wanita huhu..sekarang selamba badak jer letak dlm beg plastik tak payah bungkus3 cantik hee..

      iklan kotex tu terkadang malampau gak hiii 😛

      Reply to this comment
  2. Mizz Aiza

    Oct 24. 2013

    masa zaman aiza dulu malu-malu.. hihi..

    Reply to this comment
  3. KesumaAngsana

    Oct 24. 2013

    teringta kisah KA dulu2 lebih krg cenggini juga ler hehehe, cikgu yg selalu jd penyelamat

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 25. 2013

      cikgu memang baik hati rasanya kalau tak der cikgu malo hooo. sampai bila ar agaknya kita boleh bertahan? agaknya kematu duduk sorang2 dalam kelas..

      Reply to this comment
  4. encikarman

    Oct 24. 2013

    byk pengorbanan cikgu cikgi ni ya.. tq kpd cikgu2 di luar sana

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 25. 2013

      sekarang tak dapat jumpa cikgu lama kalau ada fb jer tu jarang depa muncul dlm maya huhu..

      Reply to this comment
  5. puteri kasih

    Oct 24. 2013

    zaman dulu memang ramai yang malu..sekarang dah macam biasa dah

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 25. 2013

      perasaan tersipu-sipu mesti ada jugakan tak banyak sikitlah heee

      Reply to this comment
  6. Bin Muhammad

    Oct 24. 2013

    Tak pernah pula tau pangilan simboliknya adalah roti putih…

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 25. 2013

      banyak simbol kata laluannya heee kalau tempat saya panggil roti heeee

      Reply to this comment
  7. akubiomed

    Oct 24. 2013

    Sudah kenal roti. Selalu diminta isteri tersayang beli roti. 🙂

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 25. 2013

      tiap-tiap bulan mau beli memang lecek baik borong 2 ke 4 paket hee..

      Reply to this comment
  8. mummydearie

    Oct 24. 2013

    Zaman sekolah adalah perasaan malu tapi sekarang ni tidak lagi. Main tunjuk-tunjuk aje pun tak kisah. Muka dah tebal, perasaan malu pun dah menipis!

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 25. 2013

      itu masalah sekarang tapi penting mesti ajar anak2 jaga dari bila usia mereka dah cacah haid huu

      Reply to this comment
  9. TehR

    Oct 24. 2013

    baru aku tahu
    rupanya orang sebut roti putih

    Reply to this comment
  10. hafiz

    Oct 24. 2013

    Dulu penuh dengan kiasan..

    Reply to this comment
  11. papa mifz

    Oct 24. 2013

    dulu kecik2 selalu jugak mak suruh beli jenama Sanita tuh…hehe

    Reply to this comment
  12. raudzah

    Oct 24. 2013

    grrrr…..baca dua kali baru faham..he..he.

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 25. 2013

      Asal boleh tak faham mula2 dah di beritahu heeeebagus baca 2x kalau tak bac ammgtak faham haa

      Reply to this comment
  13. kakiblog

    Oct 25. 2013

    saya beli kat kedai selamba je!..dah tak kenal perasaan malu walaupun diri ini seorang lelaki membeli barang istimewa untuk wanita

    Reply to this comment
  14. okje

    Oct 25. 2013

    Hehe…tu roti zaman dulu tu tebal…..roti zaman ni lagi canggihkan…walaupun nipis tapi perangkap sirap hehe

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 26. 2013

      dulu tebal dan panjang banyak kapas hee…skrg gel pula heee cuma bezanya harga kan 🙂

      Reply to this comment
  15. Hafizul

    Oct 27. 2013

    Hahaha..bak sini sikit roti puteh tu…bleh??hahahahaa

    Reply to this comment

Leave a Reply