Membuat Baju Kurung Kanak-Kanak

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku Alhamdulillah

Cara-Cara Membuat Baju Kurung Kanak-Kanak dan untuk menjadi  seorang usahawan bukan memerlukan kita belajar terlalu tinggi . Cukup sekiranya anda tahu beberapa perkara asas seperti membaca, menulis dan mengira itu sudah cukup memadai. Tahukah anda keinginan untuk maju kehadapan dan tidak menganal erti putus asa insyallah akan memberikan kesan impak yang kuat dalam kehidupan anda. Manalah tahu sekarang ini pendapatan anda agak cukup-cukup makan, akan datang siapa berani jamin  kehidupan anda akan lebih menyenangkan.

Percaya atau tidak Jalina Jalin merupakan seorang lelaki, 33 tahun mampu menjana wangnya dari rumahnya hanya dengan memberikan titik fokusnya cara-cara membuat baju kurung kanak-kanak dibawah umur lima tahun. Bagaimana dia mempelajarinya padahal dia mempunyai kerjaya yang bagus.

Menjahit baju kurung kanak-kanak

Cara-Cara Menjahit Baju Kurung Kanak-Kanak

Ya! sudah tentulah dia mempelajar teknik cara-cara membuat baju kurung kanak-kanak dengan bersungguh-sungguh dan  usaha itu mendatangkan minat lantas permintaan dari adik -beradik, sanak-saudara membuatkanya dia membuka  dimesnsi baru dengan berani membuka sebuah blog jualannya sendiri di internet.

“Uh..alahai malunya saya wahai  kaum hawa seandainya anda tidak bijak merampas  peluang yang sedia depan mata. Apalagi yang anda mahukan dengan harga dan teknik membuat baju kurung kanak-kanak yang agak murah berserta dengan kemahirannya celah kuku sahaja dia boleh mengenakan bayaran sebanyak RM50.00 hingga RM60.00 dengan hanya  sepasang baju sahaja . Jadi cuba bayangkan seandainya dia menerima tempahan seminggu  lima  kali berapakah jumlah yang mampu dia jana hanya dengan menjahit baju kurung sahaja”

Adakah anda rasa kelengkapan cara-cara membuat baju kurung kanak-kanak agak sukar untuk anda membayar kos bulanan untuk mesin jahit, kos elektrik, benang, jarum, kun, renda dan sebagainya tidak mampu untuk anda mendapatkan pusingan modal?

Jadi jangan sekadar melihat orang lain membina kejayaan sahaja anda bila lagi. Paling tidak pun mulakan langkah awal anda dan download —–> sini

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

32 Responses to “Membuat Baju Kurung Kanak-Kanak”

  1. Mizz Aiza

    Oct 19. 2013

    aiza pernah belajar buat baju kurung.. tapi tiap-tiap tahun raya beli baju kurung siap.. hihi..

    Reply to this comment
    • pahan

      Oct 20. 2013

      sama la. sy ada belajar gak.pelik kan. laki belajar buat baju. ukan apa. belajar je. haha. ikut mak g tempat mcm tu.haha

      Reply to this comment
  2. Anim

    Oct 19. 2013

    kudrat mata kak tak mampu nak mula belajar jahitlah suri..

    Reply to this comment
  3. Norasikin

    Oct 19. 2013

    Sekarang tengah belajar buat uniform chef pulak

    Reply to this comment
  4. raudzah

    Oct 19. 2013

    nak menjahi ni kena sbarakan suri….tu yang kita lemah sikit ..he..he

    Reply to this comment
  5. TehR

    Oct 19. 2013

    kaum wanita memang mahir bab macam ni
    orang lelaki boleh tolong tengok je la

    Reply to this comment
  6. kakiblog

    Oct 20. 2013

    memang hebat juga dia nie..saya betul terinspirasi

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 22. 2013

      saya rasa tercabarlah pula kalau dia boleh bikin..anda tak rasa begitu?

      Reply to this comment
  7. Akuro San

    Oct 20. 2013

    wah… lelaki tapi pandai menjahit? ish, malu saya yang perempuan ni tak pandai menjahit.. dulu arwah ibu pernah juga ajar menjahit, tapi mungkin agak kurang minat jadi ilmu tu mcm tak lekat sangat.. huhu~

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 22. 2013

      ha lelaki pandai menjahit kalau wanita mesti boleh bikin punya heee kalau cuba mesti kena buat berkali-kali jangan putus asa dan henti sekerat jalan huhuhu..

      Reply to this comment
  8. Zuan

    Oct 20. 2013

    manfaatkan skill yang ada untuk generate more income 🙂

    Reply to this comment
  9. hafiz

    Oct 20. 2013

    Senang kalau dah tau buat sendiri…

    Reply to this comment
  10. hafizmd

    Oct 20. 2013

    bagus2…selagi ada kemahuan…boleh diusahakan

    Reply to this comment
  11. puteri kasih

    Oct 20. 2013

    lagi mudah kalau kita boleh menjahit sendiri kan 🙂

    Reply to this comment
  12. Ummi Hanie

    Oct 20. 2013

    teringin nak mnjahit semula.. (cewah mcm le dulu terer sgt mnjahit)

    sy pernah masuk kelas mnjahit, tp dah lama tinggalkan jahitan.. since ramai anak2 kecil ni.. payah sikit… huhu

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 21. 2013

      tak apa boleh cuba ambil aura sikit-sikit.ambil sedikt masa time mereka tidur atau leka bermain 😉 kalau tak buat macam tu rasa tak akan ada masa utk diri sndri buat baju bagai heee..

      sayang jika biarkan lama-lama

      Reply to this comment
  13. Dja

    Oct 20. 2013

    Kemahiran menjahit kemahiran yg tak akan lapuk dek zaman…memang sangat untung ada skill ni

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 21. 2013

      ya boleh buat baju sendiri boleh pakai untuk apa majlis sekalipun

      Reply to this comment
  14. akubiomed

    Oct 20. 2013

    Dapat jahit seluar kodok pun jadilah. 🙂

    Reply to this comment
  15. Juan

    Oct 21. 2013

    yeyyy panduan baju kurung… 🙂 hehe, panduan yg bagus utk sesiapa yang minat belajar menjahit

    Reply to this comment
  16. faizal

    Oct 21. 2013

    tidak rugi buat baju kurung sendiri. kelebihannya mengeratkan kasih sayang

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 21. 2013

      malah anak akan lebih hargai baju yang di buat oleh ibu..jimat ya jua

      Reply to this comment
  17. ema

    Oct 21. 2013

    yang penting kena ada minat juga

    Reply to this comment
  18. Hafizul

    Oct 23. 2013

    Lahhh kay sini pun nak belajr menjahit gak ke?jom2..haha

    Reply to this comment
  19. Bahrain

    Oct 25. 2013

    saya nak belajar jahit kecilkan kuar.

    Reply to this comment
  20. Charis Fitriyanto

    Jun 07. 2016

    Wah bisa dicoba ya

    Reply to this comment

Leave a Reply