Petua Mengelakkan Kucing Berak Di Halaman Rumah

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku Alhamdulillah.

Teringin jugalah untuk menitik-nitik rasa geram ini dengan “kucing”. Tapi dalam marah-marah kita disarankan agar segera beristighfar. Tahukah kamu kejadian ini berlaku lebih dari tujuh kali.. rasanya lebihlah. Oh tak! adakah ia satu takdir, terbiasa bila seekor kucing suka membuang tahi didalam taman mini Suri.

Cit!

Barangkali aku berfikir baik baik sayang wali band kehadiran si tahi kucing (kucing) membuatkan hati ini selalu menjeguk keluar padahal pagi-pagi mana ada suri rajin keluar rumah. Selalunya tunggu anak depan pintu gelongsor ha waktu itu barulah hirup udara luar. Tapi..udara si tahi kucinglah.

Petua Mengelakkan Kucing Berak Di Halaman Rumah

Siap kau kucing !

Keadahnya:

..jangan gelak ah..

  1. Kita haruslah  mengenal pasti tapak projek KUCING di mana dia biasa melabuhkan hajatnya.
  2. Cari benda yang tajam seperti lidi penyapu. Kalau suri rumah ada pokok kaktus boleh pakailah jugalah. Lain sila fikirkan haha..
  3. Benamkan lidi penyapu yang tajam itu diatas tanah.
  4. Selesai, sila tunggu dia terkena baru up kan ibu jari anda. ha.ha..

Kucing adalah salah satu binatang kesayangan Rasulullah s.a.w.

Malu whoo orang lalu lalang depan rumah kita. Oleh kerana kau kucing yang comel tak jadi kot.. hurm..mana boleh tahan..hukuman tetap di jalankan!

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

14 Responses to “Petua Mengelakkan Kucing Berak Di Halaman Rumah”

  1. akubiomed

    Oct 12. 2013

    Selalunya simbahkan air sebab kucing benci air.

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 17. 2013

      tapi saya tak tahu time bila di berak..sb jarak pintu gelongsor dengan kebun mini saya agak jauh…

      Reply to this comment
  2. TehR

    Oct 12. 2013

    apasal tak sediakan bekas pasir untuk dia?

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 17. 2013

      pasal apa nak sediakan bekas pasir bukan kita jaga dia nnti lagi suka dia duk poet mini saya huaa…

      Reply to this comment
  3. Earnic

    Oct 13. 2013

    Lain pulak cerita saya, kucing berak dalam rumah. Jahat gile. Dah tak tau nak buat macam mana

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 17. 2013

      berak dalam rumah ? insyallah ada rezeki saya cuba cari cara untuk selesaikannya

      Reply to this comment
  4. Hafizul

    Oct 13. 2013

    Kalau diasuh dengan baik, boleh atasi masalah ni..hahaha

    Reply to this comment
  5. AUC

    Oct 17. 2013

    boleh test ni, kucing jiran ni mcm x de tempat lain nak berak, dpn rumah kita jg jadi mangsa…

    Reply to this comment
  6. puteri kasih

    Oct 18. 2013

    nanti tercedera plak kucing tu, kesian

    Reply to this comment
  7. Asyrof Asri

    Dec 01. 2013

    Hahah, jahatnya ..

    Tak baik …

    Tapi baik untuk kita.

    Untuk Keselesaan kita ..:)

    Reply to this comment
  8. Sis Vee

    Mar 16. 2014

    simen jer laman tu … senang citer … heheheee . up line shopping sini yg confirm x jual kucing !

    Reply to this comment
  9. Bad

    Jan 01. 2015

    Tq cik atas infonya. 1st time saya dengar. Boleh jugak saya praktikkan nanti.
    Mungkin saya boleh kongsikan satu cara untuk menghalau kucing berak merata ni. Lebih2 lagi bukan kucing kita sendiri, tapi kucing liar atau mendatang. Harap2 dapat selesaikan masalah semua.
    Boleh cuba gunakan produk “Cat Repellent” dari Jepun ni. Produk ni bila letak akan keluarkan bau yang menyebabkan kucing tak selesa & lari.
    Yang bukan sahaja murah & mudah tapi tak menyeksa binatang. Produk ni ada saya nampak di website ni
    http://www.tenringgitshop.com
    Selamat mencuba yer.

    Reply to this comment

Leave a Reply