Hati Yang Kontang

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

 

Sepinya bila cinta itu pergi walau hati tidak merelakannya..

Hujan yang lebat tidak bisa untuk hati ini memutarkan alunan irama..

Semakin  ligat ibarat gasing yang memutar seperti detik cinta kita di masa lalu..

Tidak mampu  untuk diri ini melupakan semua.

Hatiku luruh bagai rembesan air mata..

Kau pergi dapatku rasa sentuhan terakhir yang amat berat..

Katakanlah tidak untuk renungan yang terakhir ini..

Katakanlah bahawa hatimu masih untuh untukku..

Lantas akanku lontarkan jawapan saya sama hatiku tetap untukmu selalu..

Janganlah pergi..

Janganlah pergi..

Ku mohon janganlah..

Andai kau pergi jua pintaku jangalah melupakan diriku walau sesaat..

Akhirnya kau pergi jua tanpa sebarang kata-kata..

 

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

40 Responses to “Hati Yang Kontang”

  1. Reza Fauzi

    Oct 07. 2013

    aih, sungguh menyentuh 🙂
    tetap semangat ya

    Reply to this comment
  2. hafiz

    Oct 07. 2013

    Kena isi jangan bagi kosong nanti merana

    Reply to this comment
  3. UMP Auto Inspector

    Oct 07. 2013

    hmmm, sebak baca.. kami student Universiti Malaysia Pahang, follow kami

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 07. 2013

      aerm..

      semoga team awak berjaya.. ya saya ke sana..terima kasih sb sudi ke sini

      Reply to this comment
  4. Anak Askar Pencen

    Oct 07. 2013

    Bertabahlah. Dunia ini kadangkala tidak adil. Kebaikan yang dilakukan kita tidak semestinya dibalas. Buatlah kebaikan tanpa menaruh sebarang balasan.

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 07. 2013

      terima kasih..satu pandangan jauh..

      biarkan perjalanan masih jauh…kalau ada yang yakin kita cuba selamatkan ..berusaha melainkan dia bukan milik kita..itu baru hati kita akur..

      dia bukan untukku..

      Reply to this comment
  5. blogger lelaki

    Oct 07. 2013

    lepaskanlah ia pergi

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 07. 2013

      susah nak lepas mesti beli ebook kalau cuba nak dapat tawan balik.mana tahu dia telah di butakan cinta,,,

      Reply to this comment
  6. Myra Jay

    Oct 07. 2013

    Sedih plak baca entry ni…

    Mcm org cakap klau sayang kena lepaskan 😀

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 07. 2013

      ya..akhirnya berjaya juga menusuk hati wanita cewah..kalau barang yang kita sayang macam mana eh? kena aca bukulah cari pasangan yg ideal ar 😉

      Reply to this comment
  7. mummydearie

    Oct 07. 2013

    Ada hikmatnya mengapa waktu dan saat ini dia pergi. Mungkin ada kebahagiaan lain yg sedang menunggu kita. Just let it go …

    Reply to this comment
  8. Mizz Aiza

    Oct 07. 2013

    penuh maksud tersirat puisi ini.. jangan sedih-sedih ya.. yang berlalu pergi biarkanlah dia terus pergi..

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 07. 2013

      biarla pergi walau kaunter cinta saya penuh tak habis-habis bicara tentang cinta

      Reply to this comment
  9. Norasikin

    Oct 07. 2013

    Kalau tin kosong diketuk bunyinya berdenting
    Kalau hati kontang diketuk keimanan bunyinya apa ye?

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 07. 2013

      jangan iman kosong cma tin susah dah heee… biar iman terkedepan..dunia kebelakag heeee..

      Reply to this comment
  10. raudzah

    Oct 07. 2013

    Kalau dia milik, pasti kembalikan suri..kalau tidak biarkan ia pergi..

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 07. 2013

      mesti redha kalau nak dapatkan juga kalau boleh ceh wah,,, tak mengaku kalah tu..heee

      Reply to this comment
  11. akubiomed

    Oct 07. 2013

    Sesekali bermain bait-bait ayat menusuk jiwa. 🙂

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 07. 2013

      haa.ya masa bosan bolehlah bikin untuk up mood cinta dlm belog ini kembali 😉

      Reply to this comment
  12. Mus

    Oct 07. 2013

    baca nurkilan tu sambil dengar muzik sayu.. makin bergelora jiwa dibuatnya

    Reply to this comment
  13. puteri kasih

    Oct 07. 2013

    ayat-ayat cinta yang menusuk jiwa, adakalanya kita perlu melepaskannya pergi

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 07. 2013

      kalau perlu kita lepaskan..kalu makan masa ambillah..selagi dia belum jadi milik orang “tunang/ suami/isteri 🙂

      Reply to this comment
  14. ajumohit

    Oct 08. 2013

    kenapa ni suri? takpelah mungkin ada hikmahnya sebaliknya kan

    Reply to this comment
  15. papa mifz

    Oct 08. 2013

    wah pandai yer berpuisi bagai macam tuh..??

    Reply to this comment
  16. hafizmd

    Oct 08. 2013

    menyentuh jiwa…

    yg pergi adakalanya membawa hati untuk diubati =)

    Reply to this comment
  17. TehR

    Oct 08. 2013

    kenapa rimas hati yang kontang
    kerana mahu membalas budi
    kusangka panas sampai ke petang
    rupanya hujan di tengahari

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 10. 2013

      wajah siapa yang hamba pandang
      semua hilang bagai terlopong
      mencari hati yang tak terhidang
      moga-moga ada yang sudi yang memandang

      Reply to this comment
  18. Khairul Zamri

    Oct 08. 2013

    adeh same lah tempo kita sekrang hehe

    Reply to this comment
  19. Arman

    Oct 10. 2013

    Jika baca dengan jiwa memang meremang bulu badan…

    Reply to this comment
  20. Hafizul

    Oct 11. 2013

    emm hati kalau dibiarkan pergi memang merana lah jawabnya..rilek yer suri,,hehe

    Reply to this comment
  21. belajar online

    Apr 16. 2014

    so sweet but that will be bulsihit when you get marry already
    but that is nice taxt

    visit our link
    http://www.ilmci.com

    Reply to this comment

Leave a Reply