Ruginya Bila Kita Memandang Si Siput Sedut

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Cak !!

Apakah perkara yang mendatangkan manfaat dalam kehidupan anda selain berkhidmat sebagai hambaNYA, bersama keluarga tercinta, membantu golongan yang susah dan  mecemarkan benih sayang kepada si dia.

Berikut adalah sebahagian perkara yang amat digemari oleh anak-anak muda sekarang seperti melepak di pusat membeli-belah, pada waktu malam duduk di bawah cahaya lampu sambil berborak kosong dengan rakan-rakan yang sekepala dengan jiwa yang hanyut, bermain game bola FIFA. Maaf sesekali mungkin anda boleh berkelakuan demikian akan tetapi untuk terus berkeadaan begitu sesungguhnya satu perkara yang amat merugikan. Melainkan anda memiliki perniagaan yang berjaya dan untuh serta dikenali untuk tempoh masa yang panjang anda berhak untuk itu.

“Kalau kehidupan kita susah maka usahakan supaya kehidupan kita tidak susah untuk anak-anak di bawah jagaan kita.”

“Kalau bergaya kita masih teragak-agak juga maka usahkan agar kita boleh sebaris dengan mereka walau tidak sehabat mereka tapi kita mampu menarik senyum lebar.”

siput sedut masak lemak cili apa, makanan kegemaran saya!

siput sedut masak lemak cili apa, makanan kegemaran saya!

Ah, apa kata sambil duduk depan komputer, di tangan pula sentiasa berkepit telefon canggih membuat kerja mudah ini di mana sahaja dengan bersyarat ada kewujudan medan wifi . Eh jangan lupalah kedai mamak sekarang ini pun sudah majulah.

Bagaimana?  dikatakan bahagia selain perkara diatas adalah kita tidak mensiakan masa yang terbuang itu secara sepi tapi mengambil masa ada untuk mencari wang dan kerja yang secukupnya.

Kita tidak  boleh hidup tanpa wang, akan tetapi wanglah yang sedang menunggu kita. Kalau malas tahap siput itu sudah tak boleh di ceritakan lagi sebab memang sejak azali dia memegang status lembab. Tapi, walaubagaimanapun ia tetap sampai juga ke hala yang di tuju. 😛

Cuma kita sahaja yang nakkan isi dalam siput sedut itu kita haruslah menariknya terkeluar. Nampak! begitulah cara kita nak cari DUIT perlulah ada usaha lebih sikit barulah ada hasilnya. Kalau kata anda tidak menarik siput sedutnya bermakna  satu sen pun anda takakan  dapat.

Jom daftarkan kerja anda itu sini

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

49 Responses to “Ruginya Bila Kita Memandang Si Siput Sedut”

  1. ajumohit

    Oct 06. 2013

    emmm dapat makan siput sedut di tengahari ni memang best!!!

    Reply to this comment
  2. eiela

    Oct 06. 2013

    gulai siput sedut sedap nih.. tapi tak semua orang pandai menyedut isinya tuh.

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 07. 2013

      sedap dan lemak gitu hee..tapi nak tahu berlemak macam kita jana duit dari internetlah sekali dapat nak banyak..dah dapat nak jana rm lagi

      Reply to this comment
  3. pahan

    Oct 06. 2013

    amboi. sedapnya.hehe. selalu ke makan siput ni?

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 06. 2013

      kalau nak dapat lebih kena kerja kuat hari2 boleh beli dan makan siput sedot

      Reply to this comment
  4. Farid Adam

    Oct 06. 2013

    makanan feveret tu…teringat kat mak…huhu

    Reply to this comment
  5. yana

    Oct 06. 2013

    salam suri, lama sungguh tak berkomen disini. yana tak reti makan siput sedut, tapi terpaksalaa pandai memasak sebab husband yang suka ^_^

    Reply to this comment
  6. Mizz Aiza

    Oct 06. 2013

    yang penting kena berusaha kan.. aiza tak pandai makan siput sedut, jika di kampung mak selalu juga masak lemak dengan labu..

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 06. 2013

      masak remeh sikit time buang kotor2 pastu kerja mudah hee..kerja mana senang semua makan usaha dan masa

      Reply to this comment
  7. titan

    Oct 06. 2013

    ada lebih? bak sikit..kasi bungkus aa…ikat tepi.

    Reply to this comment
  8. papa mifz

    Oct 06. 2013

    terasa lama pulak tak pekena siput sedut masak lomak cili api…huhu

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 06. 2013

      itu yang sedap kalau dapat jangan lepaskan. macam dapat kerja ada depan mata kalau tak manfaatkan rugilah

      Reply to this comment
  9. Vee

    Oct 06. 2013

    biar sedikit , lama2 jadi bukit ! yg ptg kuat semangat n teruskan usaha .
    bila balik kg senang nak dpt siput ni kat pantai bakau …

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 06. 2013

      ya..usha terus dan jangan sampai hilang punca.program ini mudah jana wang asal rajin

      best boleh bikin hari-hari

      Reply to this comment
  10. kakiblog

    Oct 07. 2013

    mendalam sungguh maksud entri ini..apa yang pasti buat duit perlukan masa..

    Reply to this comment
  11. raudzah

    Oct 07. 2013

    sedapnya suri..antara favorite kita ni..tapi susah sikit nak makan kan..

    Reply to this comment
  12. Norasikin

    Oct 07. 2013

    Siput sedut masak lemak semangkuk kecik RM5.. Kalau beli siput sedut dipasar boleh dapat sekilo. Kesimpulannya, nak apa pun, kena rajin usaha

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 08. 2013

      ya rajin usaha car duit dengan program ini gara2 ada dapar 60 kali bayaran dasyat!!

      Reply to this comment
  13. akubiomed

    Oct 07. 2013

    Suka makan yang tak syiok anak minta tolong sedut selalu. 🙂

    Reply to this comment
  14. ema

    Oct 07. 2013

    sedut siput terus masuk dlm perut..jangan tgk isinya..nanti terus pula tak lalu nak telan

    Reply to this comment
  15. redpepper

    Oct 08. 2013

    Sedut jgn tngok isi die. T__________T nanti x lalu..ngeee

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 08. 2013

      haa..saya tak kisah makan jer sebab itu makan kegemaran saya tarak hal

      Reply to this comment
  16. TehR

    Oct 08. 2013

    meriah bila makan siput sedut ramai2
    macam2 bunyi ada
    haha

    Reply to this comment
  17. khairul asrol

    Oct 09. 2013

    amboii, terliur kita tengokk. tsk tskk! rindu masakan makkk!

    Reply to this comment
  18. Khadeejah Hasmad

    Oct 11. 2013

    Terima kasih atas peringatan ini 🙂

    Reply to this comment
  19. seri.selaseh

    Oct 14. 2013

    Bak kata pepatah Melayu … Yang bulat tak datang bergolek, yang pipih tak datang melayang. Paham2 la kan….

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 27. 2013

      yalah nak jana duit bukan susah cuma kena rajin berusaha sahaja duitnya dapatlah nati

      Reply to this comment
  20. hafiz

    Oct 18. 2013

    sedap ni layan siput sedut

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 27. 2013

      layan buat duit lagi bagus dah tentu kita dpt beli atau makan siput sedut banyak-banyak

      Reply to this comment
  21. Zik

    Oct 27. 2013

    siput sedut memang sedap… sedut dari belakang…

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 27. 2013

      bukan belakang daru depan yang ada terowong tu heee..macam job dari rumah nak buat kena ikut cara yang betul 😉 .

      Reply to this comment
  22. Ismail N

    Oct 29. 2013

    Hebat wehh.. dari siput sedut boleh di link kan citer online job. Terbaik wehh.. Apa-apa pun siput sedut masak lemak tu nampak sodap. Kawe lagi ler dah lebih sedekad tak makan yg tu… Kirim sikit ehhh…

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 29. 2013

      hebatlah nak suruh orang jana wang ini cara paling berkesan dan mudah heee..

      sedap kalu buat cili api heee..

      Reply to this comment
  23. Your method of telling everything in this post is in fact
    nice, all be capable of simply know it, Thanks
    a lot.

    Reply to this comment
  24. bimbingan belajar

    Apr 16. 2014

    i can cook it by my self thats is varry nice

    Reply to this comment
  25. Rosmiza Ali

    Oct 30. 2014

    Kite tak makan siput sedut.. Huhu..
    Rosmiza Ali Official Blog™

    Reply to this comment
  26. Noriza Rahman

    Jun 27. 2016

    Susah nak dapat siput sedut ni..

    Reply to this comment

Leave a Reply