Status Ibu Di Tukar

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

 

Sesekali anak menegur..

Anak: Kenapa ibu suka pakai baju ayah?

Ibu: Sebab selesa nampak comel ah.ah. ayat kemaruk sendiri 😛

Anak: Comel itu apa?

Ibu: Alah sebab ibu bosan tahap rindu sama ayah itu pakai baju ini. Dalam hati rasa muak pakai baju sendiri yang tersadai tersusun dalam gerobok..

 

Bila suami pulang.. anak akan menggadun ayat sekali lagi..

Anak: Ayah, ibu pakai baju ayah..

Ayah: Biarlah cuma ambil bau sahaja

Anak: Ayah tak mahu pakai baju bu ke?

Ayah: Oh tak boleh, sambil kuis hidung si anak..

 

Bila kami keluar anak menyumbat beberapa soalan lagi..

Anak: Kenapa ibu asyik pakai jubah kembang payung? pakailah baju kemaja ayah barulah nampak badan cantik.

Ibu: Jubah kembang payung mudah untuk kejar kamu. Kenapa selama ini badan ibu tidak langsingkah?  Mana boleh pakai baju begitu depan umum pakai dalam rumah tak ada hal punya.. sambil Suri terkekeh..kekeh menutup tangan di dasar mulut..

 

Rumah mak mertua..

Anak: Tengok! masih pakai baju ayah lagi..

Ibu: Yelah ibu rasa tak salahkan sebab baju ini lengannya panjang lagipun duduk di rumah sahaja sambil bertudung. Geram sambil mencubit pipinya kiri dan kanan dia.

 

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

24 Responses to “Status Ibu Di Tukar”

  1. Khadeejah Hasmad

    Oct 05. 2013

    Haha. Selalunya baju suami selesa sebab longgar lebih, dan rasa selamat je bila pakai 😛

    Reply to this comment
    • Suri Surihatiku

      Oct 05. 2013

      oleh kerana terlalu suka baji bola pun saya remabat 😛 yah betol sungguh jawapan yang d beri 😉

      Reply to this comment
  2. sabree hussin

    Oct 05. 2013

    oh bila saya ada isteri nanti, saya kena kongsi baju ke hhhe

    Reply to this comment
    • Suri Surihatiku

      Oct 05. 2013

      bagi mesra dan anak -anak akan rasa dia ada ibu vs ayah, ayah vs ibu gitu..

      tips erat kasih sayang juga

      oh ya silakan nghee…

      Reply to this comment
  3. raudzah

    Oct 05. 2013

    Ok take note..he..he

    Reply to this comment
  4. Hafizul

    Oct 05. 2013

    Emm ingtkan isteri saya jer yang suka pakai baju saya..rupanya Suri pun macam tu gak..hahaha…memang la kaum perempuan mcm ni kot..haha

    Reply to this comment
  5. AUC

    Oct 05. 2013

    bau badan suami tu power heheheh

    Reply to this comment
  6. Khairul Zamri

    Oct 06. 2013

    seronok bila dah berumah tangga nie hehe

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 06. 2013

      alhamdulillah banyak manis dan pahit apalagi nak kumpul pahala memang mudah sangat-sangat

      Reply to this comment
  7. akubiomed

    Oct 06. 2013

    Kesian emaknya rindu kepada bapanya. 🙂

    Reply to this comment
  8. hafizmd

    Oct 06. 2013

    macam2 soalan anak2 yg ada…hehe

    ibu rindu mama, mama rindu ayah…so sweet!

    Reply to this comment
  9. sukma

    Oct 07. 2013

    pertanyaan anak tu yang selalunya kantoi nak jawab…..kalau rindu tak dapat pakai amik bau jer………

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 07. 2013

      iu best padahal baju kita bila tak ada anak akan buat repot..ibu masa bu balik kg kan ayah..blh,,,blh..haaa kan kantoi sama jer tu tabiat masing2..kalau kita ada bikin bising..klu tak der pandai sunyi..rindulah keh.keh..keh..

      Reply to this comment
  10. ema

    Oct 07. 2013

    kitaorang pun selalu kongsi..lebih2 lagi t-shirt

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 07. 2013

      itulah pasal asyik pakai baju sendiri sahaja memang bosankan hee…sesekli tukar angin tak salah apa lagi kat dlm rumah sendiri

      Reply to this comment
  11. Mak lagenda

    Oct 11. 2013

    Hahaha..mak pun sama! Tp mak lbh suka berkongsi sluar traksuit ngan pokcik. Hehehe..

    Reply to this comment
  12. zik

    Oct 28. 2013

    jangan pakai baju yang dalam sudah.. hehe

    Reply to this comment

Leave a Reply