Gigit Lemak Dengan Pantas!

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Siapa yang tidak menginginkan bentuk badan yang ideal. Rasanya semua orang berimpian seperti itu. Pendek kata jika bentuk badan tidak segah ahli bina badan, atau seanggun ratu cantik dunia paling kurang kita mampu untuk menjaganya dari segi pemakanan dan senaman yang berterusan.

Apakah akan berlaku jika seseorang itu mempunyai lebihan lemak dalam tubuh badan.

  • Pergerakan seseorang itu agak terbatas seperti kesukaran untuk bangun, perjalanan yang singkat terasa mengah, mudah tertidur.
  • Kebarangkalian  mudah untuk menghidap penyakit kencing manis, darah tinggi, kegemukan berlebihan.
  • Masalah dalaman seperti kurangnya keyakinan pada penampilan diri sendiri.

 

Bagaimankah cara pantas untuk menurunkan berat badan dengan mudah:-

  • Jangan terlalu miss meninggalkan sarapan pagi sebab ada kemungkinan anda akan makan pada waktu tengahari dengan jumlah makanan yang lebih banyak.
  • Biasakan mengambil menu  nasi dalam kuantiti sedikit, banyakkan mengambil sayur-sayuran dan minum air suam dalam jumlah yang lebih dari tujuh gelas sehari.
  • Lakukan senaman tiga kali seminggu ataupun mencuba teknik bersenam selama 30 minit untuk yang mana aktiviti ini “Wajib” anda megeluarkan peluh.
  • Kurangkan pengambilan karbohidrat, lebihkan sumber protein. karbohidrat yang banyak dalam sumber makanan akan mudah menggemukkan berat badan anda. Tahukah anda rasa kekeyangan karbohidrat hanya mampu bertahan selama dua jam sahaja dan kemudian jam berikutnya anda akan berasa lapar semula. Berbanding dengan sumber protein ia cepat mengeyangkan serta rasa kenyang itu akan lebih bertahan lama.

Untuk mendapatkan kesan jangka panjang yang berteruskan bolehlah dapatkan maklumat lanjut di sini. Inginkan bentuk badan kekal menawan sihat bergaya pernggorbanan yang di lakukan bukan untuk sehari , sebulan tapi memerlukan masa lebih dari itu. Pastikan anda ada petujuk yang betul boleh memandu impian anda menjadi kenyataan.

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

42 Responses to “Gigit Lemak Dengan Pantas!”

  1. faizal

    Oct 05. 2013

    Kebanyakkan kita cukup bimbang dengan lemak dalam badan. Bukan apa bimbang mengganggu kesihatan kita.

    Oleh, jangan tunggu lagi cepat gigit lemak dalam badan

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 06. 2013

      lagi cepat gigit bermaksud cepat harus buang lemak lagi lama di simpan akan jadi kita susuh untuk membuangnya.jangan duk menternak lemak bahaya kalau ia berlebihan dalam tubuh

      Reply to this comment
  2. blogger lelaki

    Oct 05. 2013

    tip yg berguna ni..jom bakar lemak berlebihan

    Reply to this comment
  3. raudzah

    Oct 05. 2013

    Yea…successfully done..

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 06. 2013

      kalau kurus cuma perlu kekalkan sahaja kalu tak bahaya juga kurus terlebih heee

      Reply to this comment
  4. Saya Pensyarah

    Oct 05. 2013

    Perkongsian yang bermanfaat. Tapi nak amalkan tu, susah sangat. Semoga dipermudahkan bagi mereka yang berusaha, insyaAllah.

    Reply to this comment
  5. onlajer

    Oct 05. 2013

    yeah aku janji untuk bersenam seminggu 3 kali 30 minnit sekali hehe

    Reply to this comment
  6. ahmadyani

    Oct 05. 2013

    Saya amalkan jalan kaki. Senaman yang bagus untuk masa yang terhad.

    Reply to this comment
  7. Mizz Aiza

    Oct 05. 2013

    selalu aiza amalkan jalan kaki atau menari saja.. makanan tu memang kena kurangkan juga..

    Reply to this comment
  8. Zawiah

    Oct 05. 2013

    alhamdulillah , walaupun umur dah meningkat , saya x de masalah dlm bab nih . camna masa zmn sekolah , camtu la juga kat zmn sekrg … x de ctrl or pilih mkn . pulun jer . cuma , hah ! ada cuma tu , saya akan minum air limau atau perah limau kat hidangan bila mkn yg berkaitan dgn daging n ketam …

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 06. 2013

      alhamdulillah satu petua yang sering kita dengar bak kata orang benda buat selalu baru nampak hasilnya. kita rasa puas hati.

      terima kasih atas cadangan yang di usulkan harap ia mampu kawan di luar sana untuk kurs dan yakin nanti 😉

      Reply to this comment
  9. Hafizul

    Oct 05. 2013

    Hehe..Suri pun nak kurus gak ke?hehe..gud job Suri..

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 06. 2013

      aik kalau boleh kurus saya nak kurus lagi seperti patung yang peragakan pakaian kat pusat membeli belah itu

      Reply to this comment
  10. AUC

    Oct 05. 2013

    panduan yg berguna nih, cuma saya sarapan pagi tu miss sokmo 🙂

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 06. 2013

      bahaya tapi sarankan secawan air panas atau pun roti itu sudah cukup memadai

      Reply to this comment
  11. hafizmd

    Oct 05. 2013

    Terbaiklah…Nak kurus bukan senang, tapi kalau nak naikkan berat badan ambe ni..senang yg amat…hehe

    Suri, nice themes ni =)

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 06. 2013

      ya berat akan mudah bertambah lagi bila dah berkawin dan hidup keliling bunga2 bahagia ahaks..

      itu harus di kawal bukan drastik tapi perlahan-lahan

      Reply to this comment
  12. hafizmd

    Oct 05. 2013

    suri guna hosting rajawali ek?

    akhirnya, keluar jugak dari hosting lama…

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 06. 2013

      ya seperti yang di lihat 😉

      blog yang bro hafizms masuk ini semua 100% blog baharu

      Reply to this comment
  13. yui

    Oct 05. 2013

    kdg2 org fkir dgn kurg mkn tu dah ok..

    pdhl tu dah silap besar..

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 06. 2013

      biar makan sedikit tapi berterusan..kalau sekat kita bertambah lapar

      Reply to this comment
  14. puteri kasih

    Oct 05. 2013

    setakat ni memang puteri bersyukur sebab tak ada masalah lemak berlebihan tetapi puteri tetap jaga pemakanan 🙂

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 06. 2013

      alhamdulillah masa muda berat badan harus di kawal jika tidak lewat umur susah nak kawal dah 😉

      satu langkah yang bijak

      Reply to this comment
  15. Khairul Zamri

    Oct 06. 2013

    saya selalu sarapan n jarang makn tengah hari hehe

    Reply to this comment
  16. akubiomed

    Oct 06. 2013

    Masalah berat badan mengundang masalah kesihatan.

    Reply to this comment
  17. titan

    Oct 06. 2013

    peh, sampai main gigit-gigit lagi tu..

    Reply to this comment
  18. ema

    Oct 07. 2013

    bila nak kurus kalau gigit ni suri….kan gigit masuk dalam mulut telan balik….hehehehe

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 07. 2013

      gigit bawa makna “buang lemak dari badan” kalau tak buang memag berat badan akan naik mendadak..uh…

      Reply to this comment
  19. MissPuanYati

    Oct 17. 2013

    Sarapan antara yg penting dalam menu kita, tapi ramai yang silap. Biasanya orang akan skip sarapan dalam diet. Padahal sarapan tu yang bekalkan tenaga untuk sepanjang hari. 😀

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 13. 2014

      ambil juga janga miss kalau tak macam mana nak kurus nanti belah tengari makan banyak pula uh…

      Reply to this comment
  20. nur razali

    Nov 13. 2014

    nak berdiet ramai yg slh faham skip sarapan sbnrnya sarapan tu penting sgt utk memulakan aktiviti harian..bila da skip sarapan bwk ke tnghari tu yg mkn smpai berpinggan2..last2 diet ke mana, lg 1 zaman skng ni sume org nk cpt je kan..trus je makan ubt kurus nk kan kesan serta merta..

    Reply to this comment
  21. Suri

    Nov 13. 2014

    hee..produk bahaya kalau boleh amalkan cara alami sendiri bersenam makan yang berkhasiat sahaja. cuba kawal makan dna kalori insyallah nafsu boleh sekat kalau kita mahu benda jadi mudah yang susahnya bila kita buat smabil lewat deras benar putus asa dan terus hilang hala tuju…

    Reply to this comment

Leave a Reply