Mabuk Apa

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Sakitlah pula jiwa bila tak beronline. Tapi ia akan terubat sekiranya ada beberapa orang yang sudi meninggalkan komen di blog kita. Perkara yang tidak dapat di elakkan adalah spam. Hampir seratus spam berjaya di tapis bukankah mudah sekiranya ia dapat di buang secara automatik hiii..

Blogger dan spam memamg tidak dapat di pisahkan

Jom aktifkan WordPress.com API. Sekiranya blogger ada pengalaman tentang spam ayuh kongsikannya kisah itu di bawah. Terima kasih.

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

20 Responses to “Mabuk Apa”

  1. akubiomed

    Sep 18. 2013

    Guna plugin Akismet sudah memadai.

    Reply to this comment
    • Suri Surihatiku

      Sep 18. 2013

      syukur ia berjaya di lakukan 🙂 tak suka buang satu2…lecehnyaaa

      Reply to this comment
  2. blogger lelaki

    Sep 18. 2013

    kalau untuk blogger ada tak caranya tuk hindari SPAM ni

    Reply to this comment
  3. okje

    Sep 18. 2013

    Tak pernah buang pun Suri…biar je dia ada kat rumah spmmer tu hehe

    Reply to this comment
  4. Hazmin Hamudin

    Sep 18. 2013

    Sekarang ni memang spam berleluasa. Penat jugak nak delete spam ni.

    Reply to this comment
  5. TehR

    Sep 18. 2013

    memang meletihkan nak buang semuanya
    kadang2 datang sakit hati dan geram juga

    Reply to this comment
    • Suri Surihatiku

      Sep 19. 2013

      ya begitulah yang saya rasa alahai…kalau dah boleh makan dah lama den makan

      Reply to this comment
  6. syamsul

    Sep 18. 2013

    Spam mmg menyakitkan jiwa..Mcm2 cr nk elak spam.. tp Spam ttp blh tembus setiap halangan..

    Reply to this comment
    • Suri Surihatiku

      Sep 19. 2013

      ini spam kalis pelurukah heee.. itulah yang terpaksa kita buang aka tembak satu persatu utk klr dia dari duduk dlm blog kita hee..

      Reply to this comment
  7. raudzah

    Sep 18. 2013

    Yup spam ni manjadi-jadi suri..penat nak delete..

    Reply to this comment
    • Suri Surihatiku

      Sep 19. 2013

      sakit jiwa tak boleh kata apa..kalau tak banyak dapat sikit2 mesti ada yang sangkut

      Reply to this comment
  8. Joe

    Sep 18. 2013

    Guna akismet untuk block spam. Memang banyak bende macam nie. Berpuluh puluh aku dapat setiap hari.

    Reply to this comment
    • Suri Surihatiku

      Sep 19. 2013

      kalau dapat semua real komen tak apa ni banyak sakitkan jiwa nak buang heeee..

      Reply to this comment
  9. Juan

    Sep 19. 2013

    saya guna akismet jer sonang

    Reply to this comment
  10. titan

    Sep 19. 2013

    siapa yang mabukkah ini…???

    Reply to this comment
  11. Hafizul

    Sep 20. 2013

    haha..hapuskan spam dengan sebaik-baiknya..

    Reply to this comment

Leave a Reply